Park under Abdun Bridge

This public park is located under the southern part of Abdun Bridge in Amman, to the right of the Nuqul Group building. It was designed by Dar al-Handasa (Shair and Partners), which also designed the bridge. The park consists of planted terraces, pathways, and sets of stairs that connect Mohammad Ali Bdeir Street - which runs above the park - with Princess Basma Bint Talal Street, which runs through Abdun Valley. The park also includes a circular lookout area that provides an overview of Princess Basma Bint Talal Street and the opposite side of the bridge.

The park is an important urban space for pedestrians as it connects two levels of the southern hill facing Abdun Valley. It unfortunately currently suffers from vandalism and littering resulting from very poor levels of maintenance and from neglect. 

حديقة عامة تحت جسر عبدون

تقع هذه الحديقة العامة تحت الجزء الجنوبي من جسر عبدون في عمّان، إلى يمين مبنى مجموعة نُقُل، وهي من تصميم مكتب دار الهندسة (شاعر وشركاه) الذي قام أيضاً بتصميم الجسر. تحتوي الحديقة على مدرّجات مزروعة وممرات ومجموعة من الأدراج التي تربط شارع محمد علي بدير الذي يحد الجزء العلوي من الحديقة (من جهة الجنوب) مع شارع الأميرة بسمة بنت طلال الذي يتبع وادي عبدون ويحد الحديقة من الشمال. وتحتوي الحديقة أيضاً على مساحة دائرية مطلّة على شارع الأميرة بسمة بنت طلال وعلى الجهة المقابلة من الجسر.

تعتبر هذه الحديقة مساحة مهمة للمشاة إذ أنها تربط بين مستويين من التلّ الذي يحد وادي عبدون من الجنوب. لكنها للأسف تعاني حالياً من التخريب ومن انتشار النفايات نتيجة للإهمال وعدم المتابعة.